Erasmus + s01e02

Autor: Šnokhousová Václava <snokhous(at)gymck.cz>, Téma: _Anglický jazyk, Vydáno dne: 29. 01. 2018



erasmus.png, 131kB

 

Projekt „Sustainable Tourism Belongs in the Future“ se koncem starého a začátkem nového roku rozběhl na plné obrátky. V listopadu naši studenti sestavovali dotazníky, které by pomohly zmonitorovat, jaké zvyklosti mají lidé kolem nás, když cestují. Výtvory byly (stejně jako návrhy německých studentů) odeslány do Châteaudun, kde z nich vznikla jedna společná sada otázek, se kterou budou všechny participující školy pracovat dále. Úkolem je distribuovat dotazník mezi přátele a rodinné příslušníky, a do konce února zpracovat zjištěné výsledky ve formě grafů a tabulek.


Začátkem ledna byla pro naše studenty ve spolupráci s projektem Varianty (vzdělávací projekt společnosti Člověk v tísni) připravena školní podoba akce zvané PUB QUIZ s tématem Trvale udržitelný turismus. Kvízu se zúčastnilo 50 studentů rozdělených do 10 skupin, kteří si v rámci soutěže mohli vyzkoušet, co ví o úskalích masového turismu a jeho alternativách. Zároveň se dozvěděli řadu nových informací. Za nejzajímavější studenti považovali následující:

Tři vítězné skupiny byly odměněny poukazem na útratu v bufetu u bazénu.


PUB QUIZ byl završen promítnutím filmu GRINGO TRAILS (Cesty gringů), který natočila americká antropoložka Pegi Vail. Film zkoumá vliv turismu na různé části světa.


Bizarním příkladem je dopad knihy sepsané Izraelcem Yossim Ghinsbergem, který se v touze po dobrodružství ztratil v džungli Amazonie a na prahu smrti byl zachráněn místními. Příběh (v současné době ztvárněn jako dobrodružný film Ztracen v džungli) inspiroval mnohé k tomu, aby se vydali po stopách tohoto mladého dobrodruha. Masový turismus nicméně zcela změnil tuto část Bolivie. Oblast je zaplavena turisty, místo původního jediného zde dnes stojí 45 hotelů a řada druhů živočichů (například anakondy) je ohrožena vyhynutím.


K děsivým patří též osud thajské pláže na ostrově Koh Pha-ngan, která byla ještě v 80. letech neobjeveným rájem na zemi. Tvrdý turismus z ní za 20 let udělal oblíbenou party destinaci plnou hluku a plastového odpadu, kde se návštěvníkům nabízí alkohol v předpřipravených kyblících (bucket culture). Z modré laguny se stala zátoka zavalená PET lahvemi a povalujícími se těly opilců.

Pozitivním příkladem byl naopak Bhútán, který přísně střeží množství turistů, které do země vpustí a dohlíží na to, aby cestovatelé přispívali k rozvoji země.


Pokud si studenti doposud nebyli jisti, co je předmětem projektu a k čemu směřuje, film Gringo Trails jim to osvětlil tím nejnázornějším způsobem.


V současné době už se také pomalu rozbíhá příprava na první setkání studentů v Biedenkopfu v dubnu 2018.


PS: K dokreslení přikládáme dojmy studentů z akce PUB QUIZ + GRINGO TRAILS:


When I was watching film "Gringo Trails", I was thinking if tourism is good for our planet. When I heard story of the island in Thailand, it was shock for me, because I don't understand how can people do things like that. In twenty years they have transformed this beautiful island, which looked like paradise at the beggining, to big tourist center for thousand people, and they have totally destroyed nature on island. In my opinion, tourism is a good thing, but we have to think of impact on nature and local people. Bhutan, which was also in the film, maybe found the right way. Somebody might think that their solution is cruel, because not everyone has enough money to visit this beautiful country, but they can save their culture and nature for centuries. But it's not the right way for countries like Croatia or Italy, because they get lots of money from tourism and without it there will be many unemployed people. I don't know, if there is some gold middle way, but if any country (or city) will find it, tourism won't be so bad anymore.

Petr Pomije



I liked that we were in groups. I think that the film was pretty nice and it had a point. They taught us how to be good to nature. (DK)


I think the life on the beach in Thailand was beautiful when no one was there, only few people. But then when it was a lot of people there it wasn’t so much good atmosphere there.

It was really nice, that the guy who was in Amazonia and got lost there wrote the book and then gave all the money to the people who found him and helped him.

The pub quiz was interesting and funny. I liked it because now I know a lot of information about other cultures and tourism. (LP)


After the film, I was disappointed because I travel a lot and now it looks like something wrong. (OZ)


It showed me different point of view and how much tourism damages our planet. I really like the thought from Bhutan that they will never eat monkeys bc they will have pleasure from that just once but if they let monkeys alive, they will have more money and pleasure from that. (NB)


It was very sad, that tourists can destroy beautiful places (for example that beach in Thailand). Sometimes it is hard to stop tourists. (JS)


I am grateful, that I was at this lecture. It gave me some new insights in tourism. The first part, the pub quiz, didn’t interest me. It was dull and from lecturers I felt their plan to teach us and not entertain. I don’t remember much from the quiz. The second part, the film, was very interesting. It showed us, what could happen, if we aren‘t careful. Tourism is like fire. It can help, but can burn very fast. I am horrified by story about beach, with the moon parties. It’s not a tourism. I can’t imagine, how these crazy parties can exist. Where are ecologists or someone with a brain? If I was the discoverer of the beach, I’d feel guilty. But I really want to know, how much money the parties earn. The owners and organizers must be milionaires. And everybody knows, how money change people’s feelings. For most people money is the sense of life. Now I am afraid of backpacking. I don’t want to damage more nice places. These disastres have motivated me to do our project properly. We are the future of Krumlov. We can’t let its history and culture destroy for money. And always there must be golden middle way.

Eva Kopřivová



1802-01m.jpg 1802-02m.jpg 1802-03m.jpg 1802-04m.jpg 1802-05m.jpg 1802-06m.jpg 1802-07m.jpg 1802-08m.jpg 1802-09m.jpg